= Lapbemutató = A Sötétség Öröksége (5. rész)
"...Danow síkokra tört világán az
életterek rendkívüli módon váltak el egymástól.
Ahol a földköpeny a törésektől
megrepepedezett, és láva ömlik a felszínre, ott a tűz lények fejlődtek ki. Ahol
az éltető nap megfelelő fényt ad, és a sík elegendő esőt tudott magával vinni,
ott zsongó, buja erdők lepték el a felszínt a természet lényeinek adva tanyát.
Ahol a sík elfordult az éltető naptól, hegyei és sziklái folytonos árnyékot
vetnek, oda a lélek sötét lényei költöztek. De egy közös bennük: mind nő,
fejlődik, és célja hogy életterének egyeduralkodója legyen.
Danow vadászai, akik olykor-olykor látogatást tesznek ezen idegen síkokra a kapukon át, hogy szörnyeket fogjanak el, jobbára még fiatal, gyöngébb példányokat hoznak magukkal. Ahogy fejlődik egy lény, egyre nehezebb a befogása, míg egy teljesen kifejlett szörny elől még a legrátermettebb vadászok is fejvesztve menekülnek. Ők a végső szintű lények, de akik találkoznak velük, számukra sokszor csak a véget jelenti..."
Júniusban megjelenő prémium szettünk lényeket bemutató utolsó cikke következik. A végére hagyott lények közül három végső szintűt is láthatunk, ezért lássuk, mit is lehet tudni ezen legendásan veszélyes szörnyekről!
A végső szintű lény Bekerülési költség-e igen magas, hozzá pedig sokszor kevesebb Kitartás-a van, mint a vele egyező fajú III-as szintű változatának. Akkor miért is éri meg jobban kivárni a V-re való fejlesztést? Először is a végső szint nem lineáris folytatása a fejlesztési skálának: egyszóval nem kell I-esről II-esre, aztán II-esről III-asra fejleszteni. A végső szintet megfelelő zsetonért bármelyik szintnél a skálába emelhetjük, sőt igazából I-es szint se kell hozzá, üres pozícióra is lehelyezhetjük. Ha mégis egy alacsonyabb fejlettségi szintű lény fejlesztéseként szólítjuk csatába, úgy a lény addigi Sérülés-eit mind legyógyulja, így maximális Kitartás-sal állhat csatába minden végső szintű lény. Továbbá minden végső szintű lénynek 3-3 képessége van, ezek között pedig elég fejlett, III. illetve V. szintű is megjelenik.
Pirokan V. (P1.018)
Pirokanból úgy tűnik, csak
úgy sorjázik a kék köves lap, e szett két I-es szintet is tartalmaz, míg előző
szettekből a II-es Adottság-os verziót is megismerhettük. Nos, a végső szint
okoz majd némi gyomorbukfencet – akár az örömtől, ha megszerezzük, akár a
félelemtől, ha szembe kerülünk vele.
Végső szintű lény, és minden képességén ott az Adottság! Ebből kettőt már igen
jól ismerünk, egyik a várakozásra hajlamosító ellenállásos-adottságos, míg a
másik a tűz erősítő-sebező/gyógyuló. A harmadik képessége, a Tombolás, Adottság
szavával erősen odaver: kedvünkre dönthetünk, hogy sebzünk és területigyógyulunk,
vagy gyógyulunk és területisebzünk, esetleg ezek tetszőleges variációja.
Hópamutka V. (P1.020)
A cuki vattapamacs külső nemegyszer csalta tévútra tapasztalatlan vadászok épségét – olykor életét is. Állítólag a Hópamutkák Danow világának egyik legveszélyesebb és legkiszámíthatatlanabb lényei. Végső szintje legalább már nem téveszt meg, annak mutatja magát, ami: ádáz, veszélyes és nagyhatalmú bestia. Ha úgy akarja, mindenkit lebénít az ellenfelei közül. Ha úgy akarja, támadásaidat elgyengíti, mint a fagy az el nem hullott levelet. De ha úgy akarja, akkor meg egyszerűen csak ignorálja a támadást, mellé még a szeme sem rebben. S minden képességében ott virít az Adottság, vagyis ha úgy akarja gyógyul, ha úgy, akkor meg sebez.
Havas éjleső V. (P1.019)
Íme, az éjszakai égbolt királya!
Három képességéből a középsővel
már megismerkedtünk II-es verziójánál, ellenben két szélső képessége ritka
madár, éppen úgy, mint a végső szintű Éjleső maga. Felröppenés képességével
amellett, hogy erősforrásra teszünk szert (e lény fejlesztése után ugye ránk is
fér majd), még két lényünkkel sakkozhatunk is a csatatéren, velük jobb
stratégiai pozíciót felvéve, és nem elhanyagolható módon a Levegő Gyengeség-ét
az Éjleső a körre figyelmen kívül hagyja. Plusz Adottság. Passzív képessége
pedig – legmagasabb szintű lényként a pályán –, bárkire kihelyezhet egy
Vérzékenység-et a csatatéren, ezzel csökkentve a célpontot érő Erősítés-ek és Gyógyítás-ok hatását.
S itt is az Adottság.
Statikus féreg III. (P1.016)
Csupa láb, csupa szikra csúszómászó barátunk "csak" III. szintű, nem végső, de így is messze nagy bajt tud okozni három rátermett képességével. Ebből mindig érvényben lévő passzívjával szépen elvédekezget, míg két másik képességéből szabadon válogathat, hogy melyikkel is tud nagyobb kárt okozni az ellenfélben. Sőt Csavart fojtás nevű képességével akár 5-öt gyógyulhat is, hiszen a képesség megkapta az Adottság szót!
Elektromos-elme zsetonmező (P1.021)
A félelem nem létezik. A félelem nem valós. A félelem csakis az elméd szüleménye. Az elméd teszi veszélyessé, az elméd ruházza fel gyilkos képekkel. A félelmedet egyedül az elméd győzheti le. S amint e gondolat a megértés talajára hull, elmédet – mint amikor villám hasít át az éjszakán nappali fénybe burkolva azt – tiszta világosság tölti el, mi kész a sötétség torkának is nekiesni.
Az elektromos és mentális erők most együttesen a Lélek sötét ereje ellen fordulnak: miután egy Lapégetés-sel megdézsmáltad ellenfeled pakliját, egy Támogató képességhez még hozzáadhatod a Szintelőny szót is, mely abban a körben minden lényed fejlesztési költségét 1-gyel csökkenteni fogja. Ugyan a szót csak a harc fázisban tudod létrehozni, amikor a kezedből már lényt nem helyezhetsz le – de itt jön majd a képbe a hamarosan játékba kerülő legújabb szó: az Idézés, melyről következő cikkünkben, a Fészkek bemutatásánál olvashatsz.